Inzicht in klantbeleving: wat wil je weten?
Klantkijkers doet mee: 

DekaMarkt

DekaMarkt

Vraag

De landelijke supermarktketen DekaMarkt wil werk maken van winkelbeleving. Wat ervaart een klant? In de winkel, bij een vraag en bij de kassa? En is er verschil in beleving tussen een doordeweeks winkelbezoek en een weekendbezoek? Wel belangrijk dat alle 82 winkels twee keer in twee weken bezocht worden, want dat is de ‘folderperiode’, waarin alle aanbiedingen nationaal gelijk zijn.

Oplossing

Vooraf hebben wij goed geïnventariseerd wat de winkelfilosofie van DekaMarkt is en waar de beoogde beleving over gaat. Dit is omgezet in een checklist, waarmee alle Mystery Guest naar de supermarkten zijn gegaan. 164 bezoeken in twee weken! De uitkomsten zijn per regio gebundeld en via een totaalrapportage zijn de conclusies gedeeld.

Resultaat

Reken maar dat er binnen de winkels over de Mystery Visits gesproken is. En dat is voor de directe winst: alertheid bij medewerkers. Per winkel zijn de uitkomsten in een helder plaatje gepresenteerd: wat is goed en wat moet beter. Op hoofdkantoorniveau is de onderzoeksvraag beantwoord. Na een eerste ronde zijn er vervolgens nog vier vervolgrondes aan Mystery Onderzoek geweest.

Versterk de juiste beleving bij jouw klant

Tijd voor een gesprek?
Vraag een gesprek aan!
Waarom Mystery onderzoek?