Hoe ontwikkelt het team Gebruikersondersteuning zich in het professioneel gedrag, zodat de teamleden nóg beter communiceren richting hun ‘klant’ – elke collega bij het Hoogheemraadschap van Rijnland en het Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard – en zodat de klant meer en meer een werkelijk klantgerichte dienstverlening beleeft?
Naast de inzet van Mystery Onderzoek, zowel Mystery Visits, Mystery Calls als Mystery Mails, is het team getraind in klantgericht gedrag. In deze trainingen zijn steeds de resultaten van de Mystery Onderzoeksmetingen gedeeld en besproken. Voor de twee coördinatoren is er parallel een traject ingezet om hen vanuit samen geformuleerde doelen klantgerichtheid op de agenda te zetten én te houden. De manager is daarbij ook aangehaakt, zodat het traject is ingebed in de brede organisatiedoelen.
Klantgerichtheid is concreet gemaakt. De interne klant heeft verbetering gemerkt (KTO gestegen), zowel aan de gedragskant als aan de praktische fysieke kant, zoals een nieuwe nette balie. De Teammanager Automatisering geeft aan: "We zijn zeer tevreden zijn met de resultaten van het afgelopen jaar. Ik wil je bedanken voor je inzet en voor het prettige traject dat we het afgelopen jaar hebben doorlopen. Mijn collega's hebben dit als waardevol ervaren".